אלעד לאור עונה על השאלה: האם עישון מגן מפני הדבקה בקורונה?

מזה שנים רבות מחקרים מראים שהעישון מסוכן לבריאות. עישון במשך שנים רבות, לא רק גורם למחלת ריאות בלתי הפיכה ולעלייה בסיכון לסרטן הריאות, אלא הוא גורם לעלייה בשכיחות של סרטנים אחרים כמו סרטן שלפוחית השתן, סרטן בפה ובגרון, סרטן לבלב, סרטן וושט וסרטן קיבה. אלעד לאור, רופא בהכשרתו, מסביר כי "אנו גם יודעים שאנשים מעשנים אשר נדבקים בקורונה, הם בעלי סיכון מוגבר יותר לחלות במחלה קשה יותר, ובסיכון מוגבר יותר למות. מצד שני, מחקר שהתפרסם לאחרונה באיטליה מעלה את האפשרות שייתכן שעישון מפחית את הסיכוי להידבק בקורונה".

מה מציג המחקר?

"במחקר שהתפרסם באיטליה, אחת המדינות שנפגעו בצורה הכי משמעותית מוירוס הקורונה COVID-19, הראה כי שיעור נמוך יותר של מעשנים נדבק בקורונה. דבר זה מעלה את האפשרות שהסיגריה גורמת לשינויים בגוף או מכילה חומרים אשר מקשים על הוירוס לחדור לגוף, ולהדביק את האדם בקורונה", מסביר ד"ר אלעד לאור.

הוא מוסיף שהמחקר בדק 441 חולי קורונה מבית חולים פרמה שבצפון איטליה. באיטליה שיעור המעשנים באוכלוסיה הוא כ-24%, ולכן היינו אמורים לצפות ששיעור דומה של אנשים יחלה בקורונה. למעשה היינו מצפים ששיעור המעשנים יהיה דווקא גבוה יותר משיעורם באוכלוסיה, כי אנו כבר יודעים שלאנשים מעשנים יש יותר סיכוי לחלות במחלה קשה יותר. "מה שהחוקרים מצאו היה שרק 21 חולים (4.8%) היו מעשנים פעילים ו-10% היו מעשנים לשעבר.

 נתון זה מרמז על כך שאנשים מענשים, נדבקים פחות בקורונה או שהם פחות מתאשפזים. כאשר אנו משווים את התמותה, אנו מגלים שאדם שמעשן שכבר נדבר בקורונה, נמצא בסיכון מוגבר לתמותה. 47% מחולי הקורונה שעישנו מתו, בהשוואה ל-35% מהאוכלוסייה הלא מעשנת. כלומר ייתכן שהסיגריה מגנה בפני ההדבקה הראשונית, אבל אם כבר נדבקת, אז המחלה שלך יותר קשה ואתה בסיכון מוגבר להידרדרות.

"המחקר הנוכחי עולה בקנה אחד גם עם נתונים שהתפרסמו בחודש שעבר, שהראו כי למרות שבסין 26% מהאוכלוסייה הם מעשנים, רק 12.6% מכל אלף אנשים שנדבקו בסין היו מעשנים. כרגע לא ברור מה הקשר בין הסיגריות לבין ההדבקה מקורונה, אבל כמובן שאין סיבה לרוץ ולהתחיל לעשן פתאום, רק כדי להגן על עצמנו מקורונה, מכיוון שהסיבוכים האפשריים מעישון סיגריות הם הרבה יותר מסוכנים ממחלת הקורונה עצמה", חותם ד"ר אלעד לאור.  

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*