האם יש סיכונים בנטילת קנאביס רפואי על ידי קשישים?

קנאביס - ד"ר אלעד לאור (אילוסטרציה)
קנאביס - ד"ר אלעד לאור (אילוסטרציה)

כפי שכבר כתב ד"ר אלעד לאור לפני מספר ימים כאן באתר, קנאביס רפואי עשוי להיות פתרון למצבים כרוניים בקשישים, שהרפואה הקונבנציונלית מתקשה להתמודד איתם. בשורות הבאות נתמקד בסוגיות שיש לשים לב אליהן בכל הקשור לתופעות לוואי בשימוש בקנאביס בגילאים מבוגרים.

  1. ריבוי תרופות – כידוע, כאשר אדם נוטל מספר רב של תרופות, עלולות להיות התנגשויות שתוצאותיהן תופעות לוואי. באופן כללי, כפי שממליץ ד"ר אלעד לאור, יש לעבור עם הרופא המטפל על רשימת התרופות אחת לתקופה ולרענן אותה, להסיר ממנה תרופות שנלקחות שלא לצורך וכדומה. מה שיש לדעת בהקשר של קנאביס רפואי, הוא שלעתים צריכתו עלולה ליצור התנגשות עם תרופות שונות, דוגמת מדללי דם. לכן, חשוב לדווח לרופאים המטפלים על הטיפול באמצעות קנאביס ולהיות במעקב.
  2. הבנת מחלות רקע – יש להיזהר ולהבין ראשית מהן מחלות הרקע שמהן סובלים הקשישים, להבין כי אלו הסובלים מסוכרת ומבעיות לחץ דם, יצטרכו להיות מאוזנים. צריכת קנאביס רפואי עלולה לשנות את המדדים השונים ולכן יש להיות במעקב מתמיד.
  3. השפעות פסיכו-אקטיביות – לקנאביס רפואי עלולה להיות השפעה פסיכו-אקטיבית על המטופלים. במצב שבו הקשישים סובלים מדמנציה, בלבול או בעיות קוגניטיביות כאלה ואחרות, יש לנקוט משנה זהירות. כיום גם ניתן לקבל קנאביס עם פחות THC (זהו הרכיב הפסיכו-אקטיבי).
  4. נפילות – כידוע, מסביר ד"ר אלעד לאור, כל נפילה של קשישים עלולה להיות מסוכנת ואף לגרום לשבר. תופעת לוואי מוכרת של קנאביס היא בעיית שיווי משקל וסחרחורות. הדבר עלול להוביל לנפילות בסיטואציות מסוימות, למשל כאשר קמים מהמיטה. לכן, יש לשים לב לכך הן בקרב המטופל והן בקרב סביבתו.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*