להיפטר מהסטיגמה: מבוגרים הם נתח משמעותי מצרכני הקנאביס הרפואי

צמח הקנאביס - אלעד לאור
צמח הקנאביס - אלעד לאור

לא נחדש לכם דבר אם נספר לכם שקנאביס רפואי מספק, במקרים מסוימים, פתרון למצבי כאב כרוני, בעיות שונות בגוף וחוסר תיאבון – במיוחד לאנשים המצויים בעשורים המתקדמים בחייהם. לכן, כפי שמסביר ד"ר אלעד לאור, העוסק בתחום הגריאטריה, בני 65 ויותר נחשבים לקבוצה משמעותית בקרב משתמשי הקנאביס הרפואי.

על אף הפתרונות שמספק הקנאביס הרפואי, ישנו אתגר משמעותי בקרב מבוגרים: רבים מהם נוטים לתפוס את הקנאביס כסם בעייתי, שגורם ל'התמסטלות', ולכן נרתעים ממנו. יש לציין כי בשנים האחרונות, השיח הציבורי סביב המעלות הרבות של צמח הקנאביס, החל לחלחל גם למבוגרים ולקשישים, ואלו החלו להיות צרכנים מרכזיים שלו, כמובן לאחר קבלת רישיון.

ד"ר אלעד לאור מציין בנוסף, כי שינוי התפיסה של המבוגרים החל, בין היתר, בעקבות אופי השימוש בקנאביס רפואי. אם התפיסה הייתה שיש לעשן אותו בלבד, הרי שכיום ניתן להשתמש בו בצורת שמן ובאידוי, כך שאין בעיה לצרוך אותו. 

הסובלים מדמנציה ומאלצהיימר

אין ספק שאחד האתגרים הגדולים עם העלייה בתוחלת החיים, הוא דמנציה ואלצהיימר. ככל שתוחלת החיים עולה, כך אנו צפויים לראות יותר ויותר סובלים ממחלות אלה, אומר ד"ר אלעד לאור. על פי Better, חברה המגדלת קנאביס רפואי, ישנן עדויות ופידבקים ממטופלים, כמו גם מחקרים, התומכים ביכולת של קנאביס רפואי להקל על חולי אלצהיימר.

ב-2015 בוצע מחקר בשיתוף פעולה בין חוקרים מהאוניברסיטה העברית ומאוניברסיטת בון. במחקר זה התברר כי מרכיב ה-THC בקנאביס סייע לשפר תפקודי מוח בקרב עכברים בגיל מבוגר. הדבר מעניק תקווה מסוימת לעתיד, אם כי כמובן אינו נחשב לתרופה למחלת האלצהיימר. ייתכן כי הקנאביס הרפואי דווקא כן יסייע, להפחתת חרדות ודיכאון, שמאפיינים רבים מחולי האלצהיימר. 

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*