שימוש נכון בקנאביס לצורך רפואי עבור בני הגיל השלישי

קנאביס רפואי - אילוסטרציה
קנאביס רפואי - אילוסטרציה

קנאביס רפואי מספק מענה הולם, לא פעם, למצבים כרוניים שאיתם קשה מאוד להתמודד באמצעות הרפואה הקונבנציונלית. לכן, מסביר ד"ר אלעד לאור, לא פלא שגברים ונשים בעשורים מתקדמים בחייהם, מהווים פלח משמעותי בקרב משתמשי הקנאביס הרפואי בישראל.

אך עוד לפני שמשתמשים בקנאביס רפואי בגילאים מתקדמים, כדאי להעמיק בנושא ולבחון אותו היטב. למדו על קנאביס רפואי ואם הוא עשוי להיות הפתרון למצבכם, עוד לפני שתתחילו בטיפול כלשהו. כמו כן, תצטרכו לעבור הדרכה על ידי גורם מוסמך, כמו רוקח, אחות קנאביס או מדריך ייעודי.

מספר עצות לשימוש נכון

  • מינון נמוך בתחילת הדרך – לא פעם, מבוגרים שצורכים קנאביס מתחילים במינון גבוה או כזה שהגוף לא יכול להסתגל אליו במהירות, ולכן נתקלים בתופעות לוואי. כדאי להתחיל בכמות קטנה בזן שמכיל הכי פחות THC, שהוא הרכיב בעל ההשלכות הפסיכואקטיביות. רק לאחר מכן יש להעלות את המינון בהדרגה עד שהוא מסייע למצב הרפואי, תוך גרימה של כמה שפחות תופעות לוואי.
  • הזן המתאים לכם – ישנם מספר זנים של קנאביס ואלו יכולים להשפיע באופן שונה, מסביר ד"ר אלעד לאור. בדרך כלל, הרופא אמור להתאים את הטיפול למטופלים, אבל מדובר בתהליך של ניסוי וטעייה.
  • סיוע של הקרובים לכם – למבוגרים המטופלים בקנאביס רפואי חשוב שתהיה סביבה נוחה ותומכת, שכן בראש ובראשונה, השימוש מוביל לחשש טבעי. לכן, לפחות בפעמים הראשונות, חשוב שבן משפחה או קרוב אחר ילווה את הקשיש/ה. ד"ר אלעד לאור מוסיף כי בשבועיים הראשונים, שבהם עדיין לא ברור מה המינון הנכון, יש צורך בבני משפחה צמודים לסיוע במקרה של תופעות לוואי.

* הכתוב אינו מהווה המלצה או ייעוץ רפואי ואינו מחליף אותם. יש להיוועץ ברופא בכל מקרה.

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*