אלעד לאור: האם בקרוב נקבל את החיסון הרביעי?

אלעד לאור - חיסון רביעי

במשרד הבריאות שוקלים לאשר מתן מנת חיסון רביעית לחולים מדוכאי מערכת חיסון. אלעד לאור מסביר כי מדובר באנשים הסובלים ממחלות שונות הפוגעות במערכת החיסונית שלהם, וביניהם נמנים אנשים שעברו השתלות איברים או מח עצם, חולים אונקולוגיים המקבלים טיפולים כימותרפיים וכאלו החולים במחלות כרוניות או אוטואימוניות שונות.

כפי שזכור, אוכלוסיה שמערכת החיסון שלה ירודה, הייתה הראשונה שקיבלה את מנת החיסון השלישי ולאחר מכן כל האוכלוסיה הייתה צריכה להתחסן. ד"ר אלעד לאור סבור כי ייתכן וזה מבשר על כך שנצטרך כל חצי שנה להתחסן בחיסון נוסף (בוסטר) אך קיימת האפשרות שרק באוכלוסיה הזו שמערכת החיסון שלה היא ירודה – יהיה עליה להתחסן. יש לציין כי הדיון בדבר החיסון הרביעי, מגיע לאחר שהמרכז לבקרת ומניעת מחלות (CDC) פירסם המלצה שחולים מדוכאי חיסון מעל גיל 18 עשויים להזדקק למנת חיסון נוספת לאחר שישה חודשים ממועד קבלת המנה השלישית.

אלעד לאור - חיסון רביעי
חיסון רביעי? | ד"ר אלעד לאור

הדיון התקיים לאור המלצת המרכז לבקרת ומניעת מחלות, לפיה חולים מדוכאי חיסון מעל גיל 18 עשויים להזדקק למנת חיסון נוספת בחלוף שישה חודשים ממועד קבלת המנה השלישית. אנשי משרד הבריאות שמים דגש מיוחד על הגנה על מדוכאי החיסון, בשל העובדה כי על אף שיעורם הנמוך יחסית באוכלוסייה, כ-1% ממקרי התמותה בישראל – הם בקרבם. אלעד לאור מסביר כי על פי מחקר שנערך בבית החולים שיבא, ופורסם בכתב העת The New England Journal of Medicine, הסיכוי בקרב מדוכאי החיסון שרמת הנוגדנים תהיה אפסית לאחר שישה חודשים עומד על 50% בקרב גברים בני 65 ומעלה, ועל 30% בקרב נשים בנות 65 ומעלה. גם בקרב חולים צעירים המצב דומה. 

 

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*