אלעד לאור: מחקר ישראלי חדש מדגים את יעילותו של החיסון השלישי

אלעד לאור

ד"ר אלעד לאור מציין כי לאחרונה התפרסם מחקר ישראלי בכתב העת המדעי הנחשב The Lancet. מדובר במחקר שנעשה ע״י קופ״ח כללית ואוניברסיטת הרווארד. במסגרת המחקר נותחו נתונים של 728,321 מבוטחי כללית שקיבלו את מנת החיסון השלישית (הבוסטר או מנת ״הדחף״). אלה הושוו לנתונים שנלקחו מקבוצת ביקורת, שכללה 728,321 מבוטחים שחוסנו בשתי מנות חיסון לפני חמישה חודשים ויותר. הנתונים נאספו בין יולי 2020 לספטמבר 2021.

לפי תוצאות הניסוי יש מנת החיסון השלישית נגד קורונה יעילות של 93% במניעת אשפוז ו-92% במניעת תחלואה קשה, ויעילות של 81% במניעת תמותה.

אלעד לאור

המחקר התפרסם בכתב העת הרפואי The Lancet. במסגרת המחקר נותחו נתונים של 728,321 מבוטחי כללית שקיבלו את מנת הדחף. אלה הושוו לנתונים שנלקחו מקבוצת ביקורת, שכללה 728,321 מבוטחים שחוסנו בשתי מנות חיסון לפני חמישה חודשים ויותר. הנתונים הם מתקופה של יותר משנה – בין יולי 2020 לספטמבר 2021.

המחקר של כללית מצטרף למחקרים נוספים שמצאו כי יעילות החיסון דועכת משמעותית בחלוף מספר חודשים, וכי מנת הבוסטר  משיבה את רמות הנוגדנים בגוף לרמת יעילות של מתחסנים חדשים. יש לציין כי בחודש שעבר פורסם מחקר משותף של הטכניון ומכון המחקר קופת החולים מכבי, שמצא כי מנת הדחף מפחיתה פי ארבעה את העומס הנגיפי של וריאנט הדלתא – לעומת מי שחוסן בשתי מנות בלבד לפני יותר מחצי שנה, ומצמצמת את הסיכון להדבקה.

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*