האם וירוס הקורונה גורם להתקרחות? ד"ר אלעד לאור עונה

לאחרונה גדושות הרשתות החברתיות בשמועות המקשרות בין הידבקות בווירוס הקורונה ובין איבוד שיער, לעתים עד כדי התקרחות.

האם יש אמת בדברים?

"שני מחקרים קטנים שנערכו הראו כי ייתכן וקירחות היא גורם סיכון למחלה קשה יותר", מסביר ד"ר אלעד לאור. "המחקרים מציינים שמספר רב יותר של אנשים שחלו בצורה קשה יותר, הם גברים קירחים. אנחנו לא יודעים האם מדובר בקשר סיבתי, כי המחלה פוגעת בצורה קשה יותר באנשים מבוגרים יותר, והם בד"כ קירחים יותר מאנשים צעירים".

ממה נגרמת התקרחות?

"אצל גברים, התקרחות נגרמת בד"כ מרמות גבוהות של הורמונים אנדרוגניים (הורמונים גבריים). ייתכן שרמות גבוהות של הורמון זה קשורות לעלייה בסיכון להדבקה בווירוס הקורונה או בסיכון לחלות במחלה קשה יותר. כמובן שלא נדע האם הקשר הזה אכן קיים עד שלא נבצע מחקרים גדולים יותר". מציין אלעד לאור.

אז מה קורה?

ד"ר אלעד לאור אומר: "אנו מכירים תופעות של איבוד שיער והתקרחות כתוצאה ממחלות חום שונות או מחלות קשות אחרות. בעצם אנו רואים שקיימת תופעה של נשירת שיער לאחר מחלה קשה. ייתכן שזה המקרה גם כאן, ולא מדובר בהכרח בווירוס הקורונה".

עוד הוא מוסיף: "כשהגוף נמצא בסיטואציה מעוררת לחץ, הוא מעביר את האנרגיה שלו למקומות הדורשים אותה. מכיוון שצמיחת שיער לא נמצאת בעדיפות גבוהה, הגוף מעביר את האנרגיה שלו למקומות אחרים ואז אנו חווים נשירת שיער. למזלנו תופעה זו חולפת לאחר מספר חודשים מעצמה".

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*