האם מריחואנה ממכרת יותר מחומרים אחרים?

ד"ר אלעד לאור

בחודשים האחרונים, סוגיית הקנאביס והמריחואנה סוערת. עוד ועוד חברות קמות בעקבות הסגולות האדירות של צמח המרפא, אך בד בבד, מתרבים המסתייגים מחומר תרופתי זה. בין הטיעונים נגד המריחואנה, מופיע הטיעון כי הצמח ממכר יותר מחומרים ותרופות אחרים. האם אכן יש דברים בגו?

ד"ר אלעד לאור

ד"ר אלעד לאור, מסביר כי "ביחס לחומרים אחרים, פוטנציאל ההתמכרות ממריחואנה קטן יותר אך הוא קיים. הסיכון לפתח התמכרות מעישון טבק הוא 32%, לגבי הרואין הוא 23%, קוקאין 17% ורק 15% פוטנציאל התמכרות לאלכוהול. בנוסף, קיים סיכון של 11% לפתח התמכרות משימוש בחומרים ממריצים אחרים. כלומר, כל אותם סמים וחומרים (שרובם חוקיים), מחביאים בתוכם פוטנציאל גובה יותר להתמכרות, מאשר שימוש במריחואנה לפי נתונים אלה. כמובן שנתונים אלה מתייחסים לתחילת השימוש במריחואנה בגיל מבוגר ולא בגילאים צעירים".

דוקטור אלעד לאור מוסיף כי יש תסמונת גמילה ממריחואנה שנפוצה בעיקר במשתמשים קבועים. "משתמשים קבועים במריחואנה אשר מנסים להפסיק, מראים תסמינים של עצבנות, חוסר שינה, הפרעות בתיאבון ודיכאון. בנוסף, במהלך 20 השנים האחרונות עלה מספר האנשים שמבקשים עזרה בגמילה ממריחואנה, ופונים למכוני גמילה. נתון זה נכון גם למדינות בהן מריחואנה חוקית וגם למדינות בהן מריחואנה לא חוקית. זה מלמד על העליה בשיעור המשתמשים במריחואנה ללא קשר לחוקיות של החומר", מסכם ד"ר לאור. 

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*