זהיר ומדורג: כך על הקשישים המטופלים בקנאביס רפואי לנהוג

אלעד לאור - שימוש בקנאביס אילוסטרציה
אלעד לאור - שימוש בקנאביס אילוסטרציה
ככל שקנאביס רפואי זוכה להכרה בפוטנציאל הטיפולי שלו במקרים מסוימים, במיוחד בטיפול במבוגרים ובקשישים, שימוש נכון בו הופך להיות חשוב יותר ויותר. קשישים, המתמודדים לרוב עם מצבים בריאותיים ותרופות רבות שהם נוטלים, חייבים לגשת לקנאביס בזהירות ותחת הדרכה מושכלת. ד"ר אלעד לאור יסביר בשורות הבאות כיצד לרוב הדבר נעשה, עם מספר דגשים. ראוי להדגיש כי אין הכתוב מחליף עצת רופא או איש מקצוע וכי כל מקרה לגופו.
  1. התייעצו עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות – לפני שילוב קנאביס בטיפול בקשישים, חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות שמכירים את ההיסטוריה הרפואית של המטופל. רופאים יכולים להציע ייעוץ מותאם אישית, תוך התחשבות בגורמים כמו תרופות קיימות, מצבים בריאותיים בסיסיים ואינטראקציות פוטנציאליות בין תרופתיות.
  2. הבינו מה אומר החוק – קשישים ומטפלים חייבים להיות מודעים לסטטוס החוקי של קנאביס רפואי, במקרה שלנו, במדינת ישראל. התקנות משתנות מאוד ממדינה למדינה, ומשפיעות על הנגישות, זמינות המוצרים וצורות הצריכה המותרות.
  3. בחרו את המוצרים המתאימים – בחרו במוצרי קנאביס המותאמים לצרכים ולהעדפות הספציפיות של קשישים. קחו בחשבון גורמים כמו תכולת קנבינואידים (THC לעומת CBD), שיטות צריכה (כמאכלים, תמיסות, אינהלציה), ומה ההשפעות הרצויות (הקלה על כאב, שיפור שינה, שיפור מצב הרוח וכו'). לכך, כפי שמציין אלעד לאור, יש חשיבות רבה.
  4. התחילו בהדרגתיות ובאיטיות – קשישים שלא התנסו בשימוש בקנאביס לפתרון בעיה רפואית כלשהי, מוטב שיתחילו במינונים נמוכים וימשיכו בהדרגה כדי להעריך את ההשפעה ולמזער תופעות לוואי אפשריות. גישה זהירה זו מסייעת להימנע מצריכת יתר ומאפשרת התאמת מינון מותאמת אישית.
  5. עקבו אחר תופעות לוואי – יש לפקוח עין מקרוב על קשישים המשתמשים בקנאביס עבור כל תופעות לוואי אפשריות, כגון סחרחורת, עייפות, יובש בפה או שינויים בקוגניציה. ד"ר אלעד לאור מדגיש כי יש להתייחס מיד לכל תסמין שכזה ולהתאים את המינון או סוג המוצר לפי הצורך.
  6. למדו על שימוש אחראי – קשישים (ובמיוחד הם) זקוקים לקבל הסבר מפורט על שימוש אחראי בקנאביס, כולל הבנת ההשפעות, הקפדה על מינונים מומלצים והימנעות מהתנהגויות מסוכנות כמו נהיגה תחת השפעה.
קנאביס רפואי - אילוסטרציה
Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*