איזה טיפול קיבל דונלד טראמפ לקורונה? ד"ר אלעד לאור

ד"ר אלעד לאור: הבית הלבן

לפני מספר חודשים חלה דונלד טראמפ בקורונה. למרות שמצבו הוגדר קל יחסית הוא אושפז בבית חולים צבאי וקיבל מספר תרופות ניסיונות על מנת להילחם בוירוס. יש דיווחים שהוא כנראה גם הזדקק לטיפול בחמצן. למרות גילו המתקדם מסביר ד"ר אלעד, לפי כלי התקשורת הוא הבריא יחסית מהר מהמחלה ואין לנו שום דיווחים על סיבוכים שמהם הוא סבל.

איזה טיפולים קיבל דונלד טראמפ לקורונה?

מכיוון שמדובר בנשיא ארה"ב הוא קיבל טיפול אגרסיבי אשר בד"כ ניתן לחולים קשה. הטיפול הראשון אותו קיבל טראמפ היא תרופה ישנה וזולה בשם דקסמתאזון ממשפחת הסטרואידים. 

מחקר של אוניברסיטת 'אוקספורד' מצא כי התרופה דקסמתזון הצליחה להפחית משמעותית את תמותת המונשמים ואת אלה המחוברים לחמצן.

מהי התרופה הזו? אלעד לאור מסביר כי זו תרופה מאוד נפוצה שככל הנראה השתמשתם בה או בתרופות דומות לה פעם אחת בחייכם. מדובר בתרופה ממשפחת הסטרואידים, תרופה אשר ניתנת למצבי דלקת ואלרגיה רבים כמו אסטמה ומחלות כליה ומפרקים שונות. התרופה הזו הוכחה כיעילה רק בחולים מונשמים ובחולים המקבלים חמצן. אנחנו יודעים שככל הנראה גם דונלד טראמפ היה זקוק בשלב מסוים לחמצן ולכן ייתכן והטיפול הזה עזר לו. 

התרופה השנייה שאותה הוא קיבל היא קוקטייל נוגדנים של חברה בשם ריג'נרון: מדובר למעשה בחיסון סביל. בחיסון סביל אנו לוקחים נוגדנים מאדם שכבר היה חולה במחלה או נוגדנים שמייצרים במעבדה ונותנים אותם למישהו שכבר חולה בקורונה. כך אנו יכולים לעזור לאנשים שחולים ולא צריכים לחכות שהם יפתחו נוגדנים בעצמם. במקום לאסוף נוגדנים שונים מאדם שחלה במחלה בתרופה החדשה שאותה מקבל דונלד טראמפ מפיקים נוגדנים בצורה מלאכותית במעבדה. בחברה זו מייצרים נוגדנים כנגד שני חלבונים של וירוס הקורונה על ידי הנדסה גנטית של תאים מיוחדים אשר מפרישים את הנוגדנים הספציפיים לשני החלבונים של קורונה. יש לציין שהטיפול הזה עזר בעיקר לחולים אשר לא פיתחו נוגדנים כנגד הוירוס. 

התרופה השלישית אותה קיבל טראמפ היא Remdesivir. מדובר בתרופה אנטי ויראלית שפותחה במקור כנגד וירוס האבולה. התרופה מעכבת את התחלקות והתרבות הוירוס בגוף. מחקרים הראו שהתרופה הזו קיצרה את משך המחלה בחולים מאושפזים בבית חולים. 

אלעד לאור: איזה תרופות נוספות נוטל דונלד טראמפ?

התרופות הנוספות שטראמפ לוקח הם אבץ, ויטמין D, אספירין, תרופה לשינה בשם מלטונין ותרופה נגד צרבת בשם פמוטידין. אבץ הוא מינרל עם תפקוד מסוים במערכת החיסונית אך כרגע אין לנו מידע לגבי הקשר שלו לוירוס הקורונה. גם לויטמין D יש חשיבות במערכת החיסון ויש עדויות ראשוניות שייתכן והוא עוזר בהדבקה כנגד קורונה. טיפול בויטמין D ידוע כמוריד את הסיכון לזיהומים במערכת הנשימה וככל הנראה זה תקף גם לזיהום בוירוס הקורונה .

התרופה כנגד צרבת פמוטידין מפחיתה את ייצור החומצה בקיבה. יש מספר עדויות שאולי תרופה זו יכולה לעזור לקורונה אך אין לנו מספיק מידע בנושא. מלטומין הוא הורמון שהגוף מפיק ועוזר לשינה ואין שום עדויות שהוא קשור לקורונה. אספירין היא תרופה ותקינה שמורדיה את הסיכון לקרישי דם, מחלות לב ושבץ. אנחנו ידועים שוירוס הקורונה גורם לתופעה של קרישתיות יתר בגוף ולהופעה של קרישי דם במקומות שונים בגוף אך כרגע אין לנו מידע על השימוש באספירין במחלת הקורונה. 

לסיכום מסביר ד"ר אלעד לאור כי טראמפ קיבל מספר תרופות שחלקן כבר הוכחו כיעילות במחללת הקורונה וחלקן עדיין לא הוכחו כיעילות. לא ברור האם התרופות האלה עזרו לו להחלים בצורה מהירה יחסית וטובה אך ככל הנראה היה להן חלק בהבראתו.

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*