אלעד לאור: אירגון ה-FDA אישר את החיסון לקורונה לילדים בגילאים 5-11

אלעד לאור - וירוס הקורונה

דוקטור אלעד לאור מציין כי מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA ) אישר באופן רשמי את החיסון לוירוס הקורנה לילדים בגילאי 5-11 של חברת פייזר. האישור ניתן לאחר שוועדת המומחים שמייעצת ל-FDA החליטה לתת אישור חירום לשימוש בחיסון לילדים בגילאי 5-11. ההחלטה התקבלה ברוב של 17 תומכים מול נמנע אחד.

המינון של חיסון לילדים הוא למעשה שליש מהמינון של מנת חיסון לגילאים מבוגרים ולכן מדובר בחיסון חדש. בדומה לחיסון המבוגרים יש לתת שתי מנות חיסון בהפרש של שלושה שבועות.

ד"ר לאור מסביר כי חברת פייזר בדקה את בטיחות החיסון בשני שלבים – אחד מהם נמשך חודשיים והשני שבועיים וחצי. בסך הכל עקבו בפייזר אחרי תופעות לוואי בקרב 4,500 ילדים. אף אחד מהילדים שהשתתף במחקר לא פיתח דלקת שריר הלב. במחקר לא נצפו גם תופעות לוואי משמעותיות אחרות אלא רק תופעות קלות שחלפו במהירות. 71% מהמשתתפים במחקר דיווחו על כאב במקום הזריקה, 39% על תשישות ו-28% על כאב ראש. רוב התופעות הופיעו אחרי קבלת המנה השנייה.

אלעד לאור - וירוס הקורונה

בניסוי האחרון השתתפו 2,268 ילדים, ומספר הילדים שקיבלו פלצבו גדול פי 2 ממספרם של הילדים שקיבלו את החיסון האמיתי. 16 ילדים בניסוי שקיבלו פלצבו חלו בקורונה, לעומת שלושה בלבד שחוסנו. לפי תוצאות הניסוי היעילות של החיסון במניעת מחלה היא 90.7%.  עקב כך הFDA הגיע למסקנה כי היתרונות של החיסון עולים על החסרונות ולכן הם החליטו להמליץ על החיסון. 

למה בכלל צריך לחסן ילדים? הרי בדרך כלל המחלה בילדים היא מחלה קלה והתמותה בילדים היא נדירה מאוד?

ד"ר אלעד לאור מסביר כי אמנם תמותה אצל ילדים היא נדירה אך קיימת תחלואה בילדים והחיסון יאפשר למנוע מחלה ולמנוע את הסיבוכים האפשריים מוירוס הקורונה. בנוסף הורדת ההדבקה תעזור להילחם בהיווצרות וריאנטים חדשים ותמנע הדבקה ותמותה של אנשים מבוגרים בקורונה. 

יש לציין כי החיסונים של פייזר ומודרנה, נקשרו למקרים ספורים של דלקת שריר הלב, במיוחד בקרב גברים צעירים. עם זאת, מחקרים ברחבי העולם הוכיחו שמדובר בתופעת לוואי נדירה שיותר נפוצה באנשים שחלו במחלת הקורונה מאשר באלו שחוסנו. ​​בפייזר אומרים שמספר מקרי דלקת שריר הלב בקרב בני 11-5 צפוי להיות נמוך עוד יותר מהמספר שנצפה בקרב 15-12, בין השאר מכיוון שהילדים הקטנים יקבלו מינון נמוך יותר.

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*