מחקר ישראלי: קנאביס מסייע להפרעות התנהגות בדמנציה?

קנאביס רפואי - אילוסטרציה
קנאביס רפואי - אילוסטרציה

לפני כמעט שנה, הפך מחקר בתחום הקנאביס והדמנציה להתוויה רפואית בישראל, שאותה אימצה היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות. מדובר באפשרות של רופאים נוירולוגים, פסיכיאטרים וגריאטרים, למסור מרשמים לקנאביס למטופלים שאובחנו עם דמנציה וסובלים מהפרעות התנהגות.

ד"ר אלעד לאור העוסק בתחום הגריאטריה, מסביר כי הפרעות התנהגות הן מאפיין ידוע של דמנציה. ניתן להיתקל בהתנהגות חריגה בקרב חולי דמנציה, דוגמת יריקות, אלימות פיזית, קללות, התבודדות ושוטטות. הדבר גורם למבוכה ולחוסר אונים הן ללוקים בדמנציה והן לבני משפחותיהם.

ההתוויה הרפואית מגיעה לאחר מחקר שבוצע בבית החולים לניאדו והקיף 64 מטופלים בני 80 בממוצע. במחקר, שארך כשנה וחצי, חל שיפור בשלוש הפרעות התנהגות שמהן סבלו בקרב כל המטופלים. רוב המטופלים חוו שיפור משמעותי ביותר לפחות בהפרעה אחת שממנה סבלו. כל זאת, ללא תופעות לוואי כלשהן.

ד"ר אלעד לאור מבהיר כי הקשר בין צריכת קנאביס לבין התפתחות דמנציה נחקר בשנים האחרונות ועד כה אין מסקנה חד משמעית כי קנאביס מסייע למניעת התפתחות דמנציה. בכל מקרה, יש להיוועץ עם הרופא המטפל ואין להסתמך על מידע זה כעל מידע רפואי או המלצה רפואית כלשהי. 

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*