מה אנחנו יודעים על הקשר בין קנאביס רפואי למניעת דמנציה?

קנאביס - אילוסטרציה
קנאביס - אילוסטרציה

הקשר שבין קנאביס להתפתחות דמנציה, נחקר בשנים האחרונות יותר ויותר. עקרונית, ישנן עדויות שקנאביס עשוי לסייע בהפרעות התנהגות בדמנציה, כמו למשל אי שקט, אבל ד"ר אלעד לאור מציין כי אין בשלב זה כל אינדיקציה לכך שקנאביס מועיל או מונע את מחלת האלצהיימר.

על פי Alzheimer Society of Canada, לחוקרים יש עוד המון לחקור וללמוד על ההשפעות ארוכות הטווח של קנאביס על המוח. כך למשל, מספר מחקרים הצביעו על כך ששימוש ממושך בקנאביס קשור לבעיות זיכרון. מספר ניסויים קליניים הובילו למסקנה שקנאביס יכול לסייע במיתון הפרעות התנהגותיות בקרב חולי דמנציה, אך רק במקרים מסוימים.

ד"ר אלעד לאור מסביר כי בחיפוש "קנאביס דמנציה" במנועי החיפוש, ניתן לקבל מידע על מחקרים בנושא וטיפולים ניסיוניים שקיבלו במה בתקשורת הישראלית. אלו עלולים ליצור תחושה שקנאביס הוא טיפול מקובל ולגיטימי בחולי דמנציה, אבל בפועל, עדיין הדבר לא נבחן מספיק ואין מסקנות חותכות שמהוות המלצה כלשהי לשימוש בקנאביס רפואי כאשר מתחילים תסמיני דמנציה.

לסיכום, מציינים ב-Alzheimer Society of Canada שישנו מחקר מבטיח וארוך טווח על השלכותיו של הקנאביס, אבל בשלב הזה אין עדות לכך שהקנאביס יעיל במניעה של אלצהיימר או בטיפול בו. 

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*