התמודדות עם כאב כרוני אצל קשישים

כאבים כרוניים בקרב קשישים
כאבים כרוניים בקרב קשישים
כאב כרוני אצל קשישים מציב מגוון אתגרים, לעתים קרובות הוא משבש את חיי היומיום ומוביל לירידה באיכות החיים. למרות שהמסע המלווה כאב כרוני עלול להיראות מרתיע, ישנן דרכים רבות שבהן קשישים יכולים להשתמש כדי לשפר את איכות חייהם ולהחזיר לעצמם תחושת שליטה. אנו נתעמק כאן בדרכי התמודדות יעילות המותאמות במיוחד עבור האוכלוסייה המבוגרת, אשר שכיחות הכאב הכרוני בה, גבוה, כפי שיכול להעיד ד"ר אלעד לאור, גריאטר ומנהל רפואי מנוסה.

טכניקות לטיפול בכאב

עיסוק בתרגילים סדירים ועדינים המותאמים ליכולות האישיות יכול לשפר את הגמישות, הכוח והמצב הכללי. פעילויות כגון הליכה, שחייה או טאי צ'י מעודדות את זרימת הדם, מפחיתות נוקשות ומקלות על כאבים. בנוסף, תרגול טכניקות הרפיה כגון תרגילי נשימה עמוקה, הרפיית שרירים מתקדמת או דמיון מודרך, יכול לעזור בהקלת מתח השרירים ולקדם תחושת רוגע בתוך אי נוחות.

ניהול תרופות

שיתוף פעולה הדוק עם הרופאים המטפלים יסייע לפתח משטר תרופות מותאם אישית, שמסייע להקלה בכאב.  רק ודאו כי אתם נוטלים את התרופות כפי שנקבע. בדקו באופן קבוע את רשימת התרופות, כדי להעריך את היעילות והבטיחות שלהן, חקרו טיפולים חלופיים או משלימים לפי הצורך כדי לייעל את ניהול הכאב. במקרים מסוימים, מסביר ד"ר אלעד לאור, קנאביס רפואי עשוי להיחשב כאפשרות טיפול משלים, בהנחייתו של רופא מוסמך.

טיפולים תומכים

חקרו טיפולים משלימים כגון דיקור סיני, טיפול כירופרקטי או טיפול קוגניטיבי התנהגותי כדי להגדיל את הסיכוי להתמודד בהצלחה עם הכאב הכרוני. שיטות אלו יכולות להציע הקלה נוספת, לשפר את מנגנוני ההתמודדות ולתרום להרגשה הכללית. בנוסף, שקלו ריפוי בעיסוק כדי לטפל במגבלות תפקודיות, לשפר את הניידות ולשפר את העצמאות בפעילויות היומיומיות.

קשר חברתי

מומלץ לטפח קשרים חברתיים משמעותיים עם חברים, משפחה וקבוצות תמיכה כדי להילחם בתחושות של בידוד ובדידות. השתתפו בפעילויות קהילתיות, עבודה התנדבותית או תחביבים שמביאים שמחה והגשמה. על ידי טיפוח קשרים חברתיים ושמירה על רשת תמיכה חזקה, קשישים יכולים להקל על מצוקה רגשית, לשפר את החוסן ולשפר את ההתמודדות הכוללת עם כאב כרוני.

תרגול גוף-נפש

אמצו מדיטציית מיינדפולנס, דמיון מודרך או תרגילי נשימה עמוקה כדי לטפח הרפיה, להפחית מתח ולקדם תחושת שלווה פנימית בתוך כאב כרוני. על ידי שילוב שיטות תרגול גוף ונפש בחיי היומיום, קשישים יכולים לשפר את מצבם הרגשי, לשפר את כישורי ההתמודדות ולחוות סיפוק כללי גדול יותר, על אף הכאב.

הסתגלות

ולבסוף, כאב כרוני מחדד את ההבנה כי מדובר במצב שכנראה יישאר. שנו את חללי המגורים כדי לשפר את הנגישות והבטיחות בבית. למשל, שלבו אביזרי עזר כגון מוטות אחיזה, מושבי אסלה מוגבהים או עזרי ניידות לפי הצורך. השתמשו בטכנולוגיה ורתמו אותה כדי להתגבר על המגבלות הפיזיות וכדי לשמור על עצמאות מקסימלית, על אף האתגרים שמציב הכאב.

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*