קנאביס רפואי והשימוש בו בקרב מבוגרים

עישון קנאביס - ד"ר אלעד לאור
עישון קנאביס - ד"ר אלעד לאור

כבר לא מעט זמן אנו שומעים על כך שקנאביס רפואי יכול להוות תחליף, במידה מסוימת, לתרופות הקלאסיות והמקובלות. בין היתר, סגולותיו כמשכך כאבים, מקל על אנשים חרדתיים ומסייע במצבים של נדודי שינה – כל אלו הובילו את הקנאביס הרפואי להיות חלופה טיפולית עבור רבים. "בשנים האחרונות אנחנו גם רואים שמבוגרים בעשורים מתקדמים בחייהם צורכים קנאביס רפואי", מציין דוקטור אלעד לאור, העוסק בתחום הגריאטריה.

"בעשורים המתקדמים, בעיקר מהעשור השביעי ואילך, קיימות תופעות שונות הפוגעות באיכות החיים", מעיד ד"ר אלעד לאור. "לכן, קיים צורך בתרופות כדי לשמור על איכות חיים סבירה לכל הפחות". נכון, לחלק מהמבוגרים והקשישים קשה לקבל את העובדה שקנאביס יכול לעזור להם, בשל תדמיתו הפחות נוצצת, אבל בשורה התחתונה, יותר ויותר פונים לאפיק זה כדי לשפר את איכות חייהם. 

אילו בעיות מבקשים מבוגרים לפתור באמצעות קנאביס רפואי?

"אחת התופעות הכי שכיחות היא כאבים כרוניים", אומר בפסקנות ד"ר אלעד לאור. "כאבים יכולים להיגרם מכל כך הרבה סיבות. למשל כאב בשל דלקת, כאבים במפרקים, כאבים על רקע אונקולוגי ועוד. גם הפרעות שינה מטופלות בקנאביס רפואי, כמו גם דיכאון, התקפי זעם וחוסר שקט המאפיינים חולים באלצהיימר".

אחת הנקודות המעניינות שכדאי להזכיר בהקשר של קנאביס רפואי, היא שקנאביס רפואי לרוב לא מוביל לתופעות לוואי, זאת בניגוד לתרופות שונות שנוטלים הקשישים. כמובן שבכל מקרה, יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני ששוקלים אפשרות שכזו. 

אישה מחזיקה את רגלה הכואבת
Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*